Historia działalności Firmy Mazur
1989 - 1994
Firma „Mazur” została założona w 1989 roku przez Piotra Mazur, oferując klientom odradzającej się Polski urządzenia poprawiające ich jakość życia - filtry do uzdatniania wody pitej. Pierwsze zlecenie na zjeżdżalnię wodną można traktować w kategoriach szczęścia i przypadku. Dzięki temu zadaniu firma przejęła 2 hale produkcyjne i biuro, a tym samym rozpoczęła pracę nad produktem i jego promocją. Biuro znajdowało się w Świętochłowicach, a część produkcyjna była rozdzielona na halę stalową w Świętochłowicach i halę laminatową w Rudzińcu, k. Gliwic. Nadszedł moment na stworzenie odpowiedniego zespołu pracowników zdolnego do zaprojektowania konstrukcji, do produkcji elementów z laminatu poliestrowo-szklanego i konstrukcji wsporczej oraz do montażu. Pierwsza realizacja w Chorzowie w 1994 roku wystarczyła, by dzięki pozytywnej opinii inwestora, spotkaniom z burmistrzami i współpracą z fachowcami z branży laminatów móc realizować kolejne zlecenia.
1995 - 1999
Popyt na tego typu atrakcję na basenach miejskich zewnętrznych i wewnętrznych rósł w zawrotnym tempie. Polska będąc w fazie odbudowy gospodarki i infrastruktury stała się polem do realizacji coraz śmielszych rozwiązań. Z roku na rok firma produkowała i montowała coraz więcej zjeżdżalni, by już po 5 latach działalności z dwóch realizacji w 1994 roku wzbogacić swoją listę referencyjną o kolejne 38 pozycji.
2000 - 2008
Wejście w XXI w. przyniosło firmie pierwszą zagraniczną referencję – basen w Kijowie (Ukraina) zakupił zjeżdżalnię typu Anakonda o długości 36 mb. Drugim w kolejności rynkiem zagranicznym, na którym stanęły zjeżdżalnie Mazur, była Rosja. Dzięki tym doświadczeniom zespół Firmy Mazur utwierdził się w przekonaniu, że nadszedł czas podjęcie większego ryzyka i wyjście ze swoją ofertą za granicę. Pojawiły się zlecenia z Czech, Słowacji i Węgier, ale co ciekawsze, Firma nawiązała współpracę z amerykańskim specjalistą branży rozrywkowej. Owocem tej współpracy jest lista referencyjna z ponad 17 zjeżdżalniami w Stanach Zjednoczonych. Pierwsze zlecenie popłynęło w roku 2007 do Virginii, kolejne m.in. do Garrett, Ohio, Michigan, Texasu, czy Springfield. Stale zwiększający się popyt zmotywował właściciela do połączenia hal i oddziałów firmy w jednym miejscu. Budowa nowoczesnego biurowca wraz z halą produkcyjną rozpoczęła się w 2007 roku. Od 2008 roku produkty Firmy dystrybułowane są EXW Bytom.
2008 - nadal
Dalsze zmiany na światowych rynkach, zainspirowały Firmę do zmiany struktury formalnej, przekształcając się w roku 2013 z działalności osoby fizycznej na spółkę komandytową, na czele której pozostał Piotr Mazur. Ten manewr pociągnął za sobą zmiany wizerunkowe, tj. lifting logo firmy i całości materiałów reklamowych.
Chcąc być firmą rozpoznawalną na arenie światowej, Firma regularnie bierze udział w targach branży basenowej organizowanych w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, czy Rosji. W Polsce branża basenowa oferowała dotychczas tylko jedno takie wydarzenie, tj. targi BUDMA z działem CBS organizowane rok rocznie przez Targi Poznańskie. Dzięki tym wydarzeniom Firma zdobyła inwestorów z Korei Płd., Islandii, Norwegii, Finlandii, Holandii, Irlandii, Anglii, Serbii czy Słowacji.
Obecnie Firma posiada 27-letnie doświadczenie w branży basenowej, zebrane na ponad 550 budowach, na ponad 27 zagranicznych rynkach.
Od początku swojej działalności Firma dba o promowanie i implementację innowacyjnych rozwiązań, atrakcji basenowych i najwyższych światowych standardów. Poza ciągłym doskonaleniem form zjeżdżalni wodnych i wzbogacania jej atrakcyjności, Firma wprowadza na rynek tak niepowtarzalne produkty, jak ruchome dno basenowe, pomosty pływające, Modułowe Wodne Place Zabaw i wiele innych.
Nowoczesna hala produkcyjna pozwala na realizowanie zleceń nie związanych z branżą basenową a bazujących na laminacie poliestrowo-szklanym. Przykładem tego typu zleceń są przekrycia hermetyzujące zbiorniki oczyszczalni ścieków.
Zapraszamy do przeglądu nagród i certyfikatów, które są dla nas dowodem na uznanie w branży i motywacją do dalszych koncepcji rozwijających branżę rozrywkową w Polsce i na świecie.
Misja: Bezpieczeństwo. Innowacja. Rozrywka.
Misją firmy jest dostarczanie produktów niepowtarzalnych, dopasowanych do gustu klienta oraz spełniających najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa.